Keresés ebben a blogban

2018. október 2., kedd

A lustaságom virága


Sokan azt gondoljátok, hogy muskátli csak dugványozással szaporítható. Pedig a nagy muskátliforgalmazók bizony magvetéssel szaporítják ezt a sokak által kedvelt növényt.

Minap egy kedves csoporttagunk megmutatta a napokban, hogy a hatalmas muskátlitövei körül számtalan kis muskátli kelt nála magról.  

 Mónika Dénesdya muskátlim elszórta a magját és mindenhol muskátli kelt 

Hasonló élményem nekem is volt. Kedvenc virágaim egyike a muskátli. Lehet az hagyományos, vagy futó, piros vagy fehér, mindegy, csak muskátli legyen. Mert virágpompájában csodálatos, bár én jellegzetes illatát is kedvelem.

A történet idején a gyerekszoba szolgált növényteleltetőnek, ahol a hőmérséklet 10-12-fokra volt beállítva. Azévben az egyik muskátlim tömve volt virággal, így ezt a teleltetés kezdetén az ablak belső részébe tettem, hogy gyönyörködhessünk benne a hűvös napokon is. Az idő múlásával a virágok elnyíltak, leszáradtak. Egyik öntözés alkalmával nem vittem magammal a komposztos kisvödrömet, hogy a leszáradt, sárgult leveleket beledobjam, így letörtem a muskátli elszáradt virágát, melyen néhány termés is látszódott. Odatettem a muskátli tövéhez, mondván, majd legközelebb kidobom. Ottfelejtettem, elmaradt a kidobás, és lám, picinyke csoda történt.
Nagy meglepetésemre idén tavasszal apró kis magról kelt muskátlik lepték el a cserepet

Kis muskátlipalánta a virágládában
Olvastam, hogy a muskátli magról szaporítása eléggé macerás. Hát ennyire az. Csupán a cserépben kell felejteni az összegyűjtött, elszáradt virágokat…

Virágné Fejes Éva
2018. október 02.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése