Keresés ebben a blogban

2018. június 27., szerda

Tejtermékek házilag 2. - Túró, Tuboly Péterné Dius írása

Házi túró, ahogy én készítem 
Ismét jelentkezem egy új recepttel, ahogy azt ígértem 🙂
Remélem, sikerültek a "paneer" sajtok?!

Most a túróról írok, ahogy én készítem.

Én üvegben jobban szeretem altatni a tejet, mert jobban látom, hogy "mikor van az ideje".

Itt is fontos a higiénia és a házi tej!

Odateszem az üvegbe a tejet, letakarom tányérral a tetejét és szobahőmérsékleten ott hagyom.





Ilyenkor nyáron 2-3 nap alatt lesavanyodik annyira a tej, hogy túró lehessen belőle. Amikor megaludt a tejünk, szétvált az alvadék a savótól, vagy a teteje hólyagos ( mint a pukkantós zacsi). akkor mehet fazékba. Én nagyon óvatosan öntöm át, hogy minél kevésbé törjön az alvadék!

Alágyújtok és elkezdem melegíteni, óvatosan bele-bele keverek, hogy ne kapjon le.
Általában olyan 45-50 fokig melegítem, de ez ízlés kérdése.
Minél tovább melegítitek, annál szárazabb túrót kaptok. Ha megvan a "kívánt hőfok", mehet a kendőbe/pelenkába, stb. 

Összekötitek, fellógatjátok és hagyjátok kicsöpögni ( 12-24 óra ).




Tipp:
Én a kecsketúrót pl. nem szeretem édes ételekhez használni, így egy kis sóval tálban átgyúróm.



Jó étvágyat hozzá! 😘

Ui.: Haladóknak, vagy bátraknak itt egy másik recept, a honlapon ráadásúl alap eszközöket is be tudtok szerezni a sajtkészítéshez. Első lépésnek teljesen használható az oldal   ( én is itt kezdtem ).


Folytatjuk a 3. résszel
Írta: Tuboly Péterné Dius
2018. június 26.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése